Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Obchodní dům Prior Brno
Čtveřice domů Dornych 29 až 33
Dešťová kanalizace v Černovicích (stoka F35d)
Železniční trať Prostějov–Třebovice
Podzemí pod hlavním nádražím v Brně
Hotel Klenov Bystřička
Zámecké skleníky v Náměšti
Centrum Nová Palmovka
Motorest Gabro Petrov nad Desnou
Pavlačový dům Šámalova 87
Fotka

Velká návštěva v Lanškrouně


12. 6. 2021
Nejen do Herbortic ale taky do Albrechtic, Výprachtic, Heřmanic, Štítů a hlavně do Lanškrouna jsme se s ¥ vydali navštívit Tomáše, Lenku a Grétku a ze sedla kola trošku lépe poznat kraj horního toku Moravské Sázavy a vůbec pomezí východních Čech a severní Moravy.

Druhý červnový víkend roku 2021 bylo krásně letně se vším, co k tomu patří. Slunce, bouřky, kvetoucí louky a nádherná krajina na pomezé Orlických hor a Králického Sněžníku. Konečně jsme zase jednou šlápli do pedálů se základnou u Gayerů v Lanškrouně a akčním rádiem cca 20 km po okolí. Fotka je zpod rozhledny Mariánky u Horní Čermné.
Druhý červnový víkend roku 2021 bylo krásně letně se vším, co k tomu patří. Slunce, bouřky, kvetoucí louky a nádherná krajina na pomezé Orlických hor a Králického Sněžníku. Konečně jsme zase jednou šlápli do pedálů se základnou u Gayerů v Lanškrouně a akčním rádiem cca 20 km po okolí. Fotka je zpod rozhledny Mariánky u Horní Čermné.
Soborní výprava na rozhlednu a zpět skončila u proslulého zmrzlinového stánku na okraji Lanškrouna. Gréta říká něco jako: „já doma taky vždycky toustám ze dvou“.
Soborní výprava na rozhlednu a zpět skončila u proslulého zmrzlinového stánku na okraji Lanškrouna. Gréta říká něco jako: „já doma taky vždycky toustám ze dvou“.
Před setměním jsme ještě zamířili na <a href="/Tema/Lanškroun (žst)">nádraží v Lanškrouně</a> podívat se na staré továrny a sklady. Navzdory očekáváním v nich vška je stále živo.
Před setměním jsme ještě zamířili na nádraží v Lanškrouně podívat se na staré továrny a sklady. Navzdory očekáváním v nich vška je stále živo.
Protože je ale v půli června světlo dlouho do noci, nezamířili jsme ještě domů, nýbraž dále na východ do <a href="/Tema/Rudoltice">Rudoltic</a>, podívat se konečně na z map nám dobře známý a nikdy nedostavěný Nový zámek.
Protože je ale v půli června světlo dlouho do noci, nezamířili jsme ještě domů, nýbraž dále na východ do Rudoltic, podívat se konečně na z map nám dobře známý a nikdy nedostavěný Nový zámek.
Je 22:22 a 22 °C, nejvyšší čas jít spát. Zítra nás čeká náročná cesta!
Je 22:22 a 22 °C, nejvyšší čas jít spát. Zítra nás čeká náročná cesta!
V Herborticích ještě mají prvorepublikovou ceduli z obecního úřadu. Kousek historie nám připomíná, jak velkým pokrokem vstříc demokracii bylo zřízení samosprávných obcí nepodřízených žádným způsobem dědičné šlechtě. Herbortice patří k <a href="/Tema/Cotkytle">Cotkytli</a>, obci, která mě smutně připomněla jedno z prvních <a href="/clanek/89">rande s Drobkem</a>.
V Herborticích ještě mají prvorepublikovou ceduli z obecního úřadu. Kousek historie nám připomíná, jak velkým pokrokem vstříc demokracii bylo zřízení samosprávných obcí nepodřízených žádným způsobem dědičné šlechtě. Herbortice patří k Cotkytli, obci, která mě smutně připomněla jedno z prvních rande s Drobkem.
Ve Výprachticích jsme narazili na <a href="/Tema/Úzkokolejka na pile ve Výprachticích">první ze tří nalezených úzkokolejek</a>, zde na pile v údolí Moravské Sázavy.
Ve Výprachticích jsme narazili na první ze tří nalezených úzkokolejek, zde na pile v údolí Moravské Sázavy.
Před polednem jsme se rozdělili a zatímco Gayerovi zamířili zpět do lanškrouna, s ¥em jsme projeli kolem výprachtické družstevní mlékárny a namířili si to na Štíty.
Před polednem jsme se rozdělili a zatímco Gayerovi zamířili zpět do lanškrouna, s ¥em jsme projeli kolem výprachtické družstevní mlékárny a namířili si to na Štíty.
Už ani nevím, co nás to popadlo, pořizovat si selfie na cestě z Valteřic do Heroltic…
Už ani nevím, co nás to popadlo, pořizovat si selfie na cestě z Valteřic do Heroltic…
V pořadí <a href="/Tema/Úzkokolejka na pile ve Štítech">druhou objevenou úzkokolejkou</a> se stala krásná drážka na pile ve Štítech, tentokrát v údolí říčky Březné.
V pořadí druhou objevenou úzkokolejkou se stala krásná drážka na pile ve Štítech, tentokrát v údolí říčky Březné.
Údolí Březné, trampy nazývané též Údolí ˇčerného čápa, je podivné, zádumčivé území, ve kterém je již od dob první republiky stavební uzávěra v očekávání přehrady, jež nikdy nevznikla. Díky tomu nevede údolím frekventovaná silnice, železnice ani tu nebydlí mnoho lidí. Vesnice se rozkládají v kopcích okolo a na dně spíš jen tušíme pozůstatky dávného průmyslu z dob, kdy sílu dávaly lidem především řeky. Několik dosud funkčních pil a katrů a jedna malebná továrna v Jedlí, u které se nachází i tento opuštěný dům, jsou jen drobnými pozůstatky kdysi snad rozsáhlého využití vodní energie Březné.
Údolí Březné, trampy nazývané též Údolí ˇčerného čápa, je podivné, zádumčivé území, ve kterém je již od dob první republiky stavební uzávěra v očekávání přehrady, jež nikdy nevznikla. Díky tomu nevede údolím frekventovaná silnice, železnice ani tu nebydlí mnoho lidí. Vesnice se rozkládají v kopcích okolo a na dně spíš jen tušíme pozůstatky dávného průmyslu z dob, kdy sílu dávaly lidem především řeky. Několik dosud funkčních pil a katrů a jedna malebná továrna v Jedlí, u které se nachází i tento opuštěný dům, jsou jen drobnými pozůstatky kdysi snad rozsáhlého využití vodní energie Březné.
Jedním z obejktů jež svědčí o historicky průmyslovém využití Údolí černého čápa je Drozdovská pila. Osamlěý shluk domů okolo bývalé pily, kde za poslední světové války působilo hned několik opartyzánských skupin.
Jedním z obejktů jež svědčí o historicky průmyslovém využití Údolí černého čápa je Drozdovská pila. Osamlěý shluk domů okolo bývalé pily, kde za poslední světové války působilo hned několik opartyzánských skupin.
Odpoledne se konečně dostáváme do Hoštějna. Konkrétně nejprve na <a href="/tema/Vlečka Hoštejn - pila">zrušenou vlečku na pilu</a>.
Odpoledne se konečně dostáváme do Hoštějna. Konkrétně nejprve na zrušenou vlečku na pilu.
Pila za nádražím je stále v provozu a produkuje tuny řeziva každý den.
Pila za nádražím je stále v provozu a produkuje tuny řeziva každý den.
Zde také za použití dronu hledáme pozůstatky třetí úzkokolejky na pile. naneštěstí se zdá, že kromě krátkých kolejí u budovy s katrem už bude velmi těžké najít pozůstatky úzkorozchodné drážky.
Zde také za použití dronu hledáme pozůstatky třetí úzkokolejky na pile. naneštěstí se zdá, že kromě krátkých kolejí u budovy s katrem už bude velmi těžké najít pozůstatky úzkorozchodné drážky.
Původně jsme z Hoštejna plánovali pokračovat vlakem do Lukavice, navštívit Strejdu Vláčka v jeho kempu. Světla ale bylo ještě hodně, a tak jsme se vydali dál kolmo. Po cestě jsme se zastavili na rychlou fotku <a href="/Tema/Hněvkovský tunel I">prvního Hněvkovského tunelu</a>.
Původně jsme z Hoštejna plánovali pokračovat vlakem do Lukavice, navštívit Strejdu Vláčka v jeho kempu. Světla ale bylo ještě hodně, a tak jsme se vydali dál kolmo. Po cestě jsme se zastavili na rychlou fotku prvního Hněvkovského tunelu.
O kousek dál pak následuje <a href="/Tema/Hněvkovský tunel II">druhý a výrazně mladší Hněvkovský tunel</a>.
O kousek dál pak následuje druhý a výrazně mladší Hněvkovský tunel.
A za ním pak na trase bývalé trati kolem kopce Hejnice malý železniční skanzen při cyklostezce.
A za ním pak na trase bývalé trati kolem kopce Hejnice malý železniční skanzen při cyklostezce.
Po kráské a intenzivní návštěvě u Strejdy Vláčka v Lukavici nakonec uzavírámem náročný den na náměstí v Mohelnici. Máme přesně hodinu na večeři, než nám pojede poslední vlak do Brna.
Po kráské a intenzivní návštěvě u Strejdy Vláčka v Lukavici nakonec uzavírámem náročný den na náměstí v Mohelnici. Máme přesně hodinu na večeři, než nám pojede poslední vlak do Brna.
V Hradební restauraci proto nejen doplňujeme energii, ale i vyrovnáváme sázky „o pohár“. Nechci se mýlit, ale myslím, že tentokrát jsem prohrál a platil já, jen už nevím, za co to bylo…
V Hradební restauraci proto nejen doplňujeme energii, ale i vyrovnáváme sázky „o pohár“. Nechci se mýlit, ale myslím, že tentokrát jsem prohrál a platil já, jen už nevím, za co to bylo…

Související články:
Z Lanškrouna do Štítů
Článek:
Z Lanškrouna do Štítů
18. 4. 2010

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: ().

Datum: . .

Poslední komentáře:

Autor: Viktora
Text: Vlečka zrušena Drážním úřadem 30. 6. 2022. K fyzické likvidaci vlečkové koleje došlo ve dnech 21. až 25. listopadu 2022 při uzavírce části Křižíkovy ulice, kterou vlečka protínala a části navazující ulice Fr. Halase.
Číst

Autor: Radim
Text: Zajímavý článek o dnes již neexistující cukrovarnické vlečce. Právě si nějak matně i pamatuju, že v té ul. Cukrovarská býval nějaký dost nepříjemný přejezd, kterému jsem se na Favoritu (a později i ve Favoritu) raději vyhýbal. :-)
Číst

Autor: Pepix
Text: Zdravím Jirko z Ostružné, jsem zde dokonce výpravčí, tak náhodou :D Můžu poskytnout nějaké doplňující info. Za 350.KBS, Josef Ptáček.
Číst

Autor: Kps
Text: Je to asi LEVI, spol. s.r.o.
IČO: 15526119
Číst

Autor: Kps
Text: Najdete si to v katastru nemovitostí...
Číst